Waktu Berbuka & Imsak Negeri Kelantan

Wednesday 7 September 2011

Wajib Baca! Ini Ke Cara PAS Berjihad?


PAS memang lawak gile.

Bila misi Kelab Putera 1Malaysia (NGO tetapi dipimpin oleh pemimpin UMNO) buat misi bantuan di tempat yang bergolak, macam-macam tuduhan yang dilemparkan kepada ketua misi, Datuk Azeez.
Laskar cuba sedaya upaya mencari maklumat mengenai misi kemanusiaan yang PAS pernah buat (jika ada). Akhirnya Laskar terjumpa dengan maklumat ini.






Misi Kemanusiaan Ke Gaza

Pada 26 Julai saya telah bertolak ke Mesir bersama sahabat dari Muslim Care dan Cakna Palestin. Destinasi akhir adalah Gaza. Surat kelulusan dari kerajaan Mesir telah diperolehi lebih awal, termasuk dari pihak “Special Branch” Mesir. Kami pergi membawa wang tunai sebanyak USD 215,000 yang merupakan kutipan dari rakyat Malaysia semenjak Israel menyerang Gaza hampir dua tahun lalu.

Pada 28 Julai kami memasuki Gaza. Duit diserahkan secara berperingkat mengikut kategori perbelanjaan serta mereka begitu bangga dan berterima kasih di atas sumbangan ini. 29 Julai kami turun bertemu Menteri Kebajikan. Terdapat banyak juga program bersama rakyat miskin diadakan.

Pada keesokan harinya, Perdana Menteri (sah) Palestin, Ismail Haniyya menjemput kami semua ke rumahnya pada sebelah malam. Beliau telah meluangkan masa untuk duduk berbincang pelbagai isu selama hampir 1 jam.

Pada 31 Julai kami dijemput pula ke Parlimen Palestine dan diberikan cenderahati peta Palestin sebagai kenangan.
http://www.khalidsamad.com/2011/08/misi-kemanusiaan-ke-gaza.html


Ini ke cara PAS berjihad di bumi Palestin?kritik org je lebih sedangkan mereka sendiri macam PONDAN. Setakat datang situ, jumpa pemimpin lepas tu ambil gambar, buat kat Malaysia pun boleh. Tak payah pakai jaket kalis peluru pun tak pe. Entah sampai ke rakyat Palestin pun belum tentu lagi. Jadi macam arwah Yasser Arafat. Semua sumbangan dunia Islam bagi melalui arwah. Masuk akaun peribadi. Bila beliau meninggal, bini dia tuntut semua harta. Meloponglah rakyat Palestin jawabnya.

Patutlah PAS dengki dengan usaha yang dibuat oleh Kelab Putera 1Malaysia. Sebab mereka gagal berjihad cara Datuk Azeez. Ajak naik kapal Flotilla pun Khalid Samad takut. Takut mati syahid. Guna pelbagai alasan. Pastu masuk Palestin guna jalan selamat. Bukannya bagi bantuan direct kepada rakyat Palestin tapi hanya bagi duit kat pemimpin Palestin. Buat misi macam ni 100 kali pun tak syahid! Takut mati awal, nanti hilang pulak jawatan sebagai ahli Parlimen.

Sebagai penutup, Laskar buat perbandingan antara perjuangan PAS dan UMNO. Korang pikirlah sendiri siapa yang lebih bersungguh-sungguh untuk membantu dan berani berjuang!





sumber dipetik : mymassa.blogspot.

No comments:

Post a Comment